Amstaffägare :)

Jahapp, då har man gått och blivit hundägare då! Vissa kan väl tycka det är dumt, men jag tycker det är helt fantastiskt jag! Står liksom i en fas i livet där jag bara behöver ha någon som inte är så mänsklig. Det har varit så många negativa dagar denna sommar så jag behöver verkligen en positiv spark i arselet för att kunna gå vidare!! Jag lyssnade inte på någon annan än mig själv med detta val, köp ingen hund och om du ska köpa en hund så köp ingen amstaff. Svårt att inte köpa den enda hundrasen som intresserar en. Jag är nöjd med valet jag har gjort och det kan ingen påverka.!

Hur går det med katterna då?
- Det går faktiskt mycket bättre än vad jag trodde! Visst är de lite rädd för henne, men de är också väldigt nyfikna och de till och med sover bredvid varandra på natten! Med lite tid så tror jag att de kommer bli jättebra vänner och fungera kanonis ihop!

Vad gör du med henne när du jobbar?
- Eftersom jag inte har någon lunchrast kan jag inte åka hem och rasta henne. Inte för att jag skulle kunna lämna en valp ensam i fyra timmar själv. Liiite har jag faktiskt tänk (eller ganska mycket). Syrran i Ljusne är ju galen i hundar, och speciellt i min lilla gofis, så är hon dagmatte åt henne. Och det är faktiskt helgerna som det krisar mest på eftersom jag och Andreas jobbar så olika på vardagarna. Jobbar jag dag, så jobbar han kväll typ. Sedan så har vi så många personer runt omkríng som gärna ställer upp om det krisar sig :)

Vill man något så mycket fixar det sig! Jag behöver det här och jag vet att det kommer bli tufft!


Aja, min kära flicka heter Sally, rasen Amstaff. Har varit jobbigt att hitta ett ordentligt namn åt henne. Men Sally är perfekt på skönheten. Hon är snart 11 veckor. En riktig tjockis är hon, fast det gör ingenting när hon är en liten valp! Ska ha lite babyhull tycker jag :) Just nu vet jag inte vad hon väger, 8 kg nånstans gissar jag på. Hon snarkar nå fruktansvärt och det är bara sött :) Hon har ljusbrun päls med vit "haklapp", samt silvertecken på ryggen. Kan uppfatta henne som väldigt lättlärd då hon har lärt sig "Sitt" på bara nån timme. Hon är också väldigt duktig med att kissa ute, hon har inte kissat inne en enda gång idag, peppar peppar! På de två och en halv dagar jag har haft henne så har hon kissat inne sammanlagt fyra gånger! Hon går till och med till dörren när hon vill ut! Jag är så stolt!

Ni kan läsa om rasen här
Jag har bara hört positivt ifrån Amstaffägare som jag har haft kontakt med. Det beror helt och hållet på hur man uppfostrar dem. Jag vet iallafall att min Sally kommer bli underbar!



Kommentarer
Postat av: Din fru!

Naaw blev det Sally! Va fin! HOn är verkligen hur go som helst. O du kommer bli en jätte bra matte :) puss på dej!

2011-09-28 @ 10:21:51
URL: http://maaansatha.blogg.se/
Postat av: din fru ;)

vad snäll du är <3 pussis!

2011-09-28 @ 13:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0