Bulgariens övergivna barn

Passar på att skriva nu medan Emilia sitter stilla framför tv:n. Har varit barnvakt sedan igår kväll och jag är så otroligt tok kär i min lilla systerdotter. Hon har varit med till Bollnäs och när jag skulle fixa pass och efter vi blivit klar med så åt vi långkorv. Haha, korven var nästan längre än henne! Skrattar fortfarande!

Igår blev jag väldigt upprörd. Var det någon som kollade på domumentären på 4+ kanalen? Bulgariens övergivna barn hette den och jag har aldrig i mitt liv och då menar jag ALDRIG sett något så brutalt i mitt liv. Barnen hade alla något slags funktionshinder, många av dem var bara blinda, och de lämnades på ett slags barnhem. På det barnhemmet bor alltstå 75 st oönskade barn. Alla barnen klassades som efterblivna och personalen ansåg att endas deras uppgifter var att tvätta, klä, mata dem. Många av dem kunde inte prata (och kommer inte få lära sig heller), de blev misshandlade, de blev inlåsta på nätterna då de låg och grät men ingen kom och de var otroligt undernärda. Jag ljuger inte när jag säger att de inte fanns något kött på dem, de var skelett. Barnen satt och gungade fram och tillbaka på grund av att de inte har fått någon slags kärlek. Jag mår illa när jag tänker på hur personalen behandlade barnen. En av personalen hade ett våldsam bakrund och det kom fram att han slog dem. Han tog chansen att slå några som inte kan säga något, för de kan inte prata. Kan något sådant få förekomma i ett EU-land? Jag kan inte beskriva allt som de visade igår och man mår extremt dåligt efteråt. Ni måste bara se den! Det går repris den 13/3 kl 14.30. Man skulle bara vilja hjälpa...

Tror jag måste roa Emilia nu, hon börjar bli lite rastlös. Vi ska baka muffins så fort far min har kommit hem med i ingredienserna.

Ha det bäst!






Kommentarer
Postat av: soffan

var också till bollnäs och fixa pass idag ;p

2010-03-10 @ 23:04:47
Postat av: toowe

duktig tjej ;D

2010-03-11 @ 16:25:02
Postat av: SnyggRöven

Men usch va hemskt! ska vi åka ner och rädda alla barn?

2010-03-16 @ 14:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0