Filmtips!

Jag tänkte rekommendera några filmer jag har sett nyligen och några av dem är riktigt, riktigt bra!

The proposal, är en Amerikansk romantisk komedi där Sandra Bullock och Ryan Reynolds har huvudrollerna.

Handling:
”Margaret Tate (Sandra Bullock) är en tuff chef som ingen rår på. Eftersom hon är från Kanada kommer myndigheterna henne på spåren, och hon måste deporteras tillbaka till sitt hemland. Enda lösningen på problemet är att hon gifter sig, och eftersom hennes assistent Andrew (Ryan Reynolds) finns nära till hands, råkar det bli med honom. Det nyblivna paret utsätts för många prövningar, bland annat ett besök hos Andrews familj i Alaska. Men till slut börjar äkta känslor dyka upp...”

Den här filmen är en av de bästa romantiska komedier jag har sett. Alla som får chansen att se den ska göra det! Många gånger flög det ut ett gapskratt ur min mun. Jag rekommenderar framförallt den till tjejer som är kär i kärleken, för man blir verkligen förälskad i filmen och inte nog med det så är Ryan Reynolds så grymt snygg, fast det är Sandra Bullock också för den delen! HYR DEN, KÖP DEN, LADDA HEM DEN, för mig kvittar det bara ni ser den!  


The Jacket är en Amerikansk thriller från 2005 som spelas av Adrien Brody.

Handling:
Under Gulfkriget 1991 blir Jack Starks (Adrien Brody) skjuten i huvudet och drabbas av minnesförlust. När han sedan kommer hem till Vermont och hittas avsvimmad på en brottsplats bredvid en skjuten polis och med en pistol i handen blir han dömd för mord. Han blir inlagd på en sluten avdelning på ett mentalsjukhus. Där bestämmer sig Dr. Thomas Becker för att testa en kontroversiell behandling. Pumpad med droger och iklädd en tvångströja läggs Jack i ett bårhus-skåp. Därinne upplever Jack att han får en glimt av framtiden, bland annat får han veta att han kommer att dö efter fyra dagar på mentalsjukhuset.”

Jag kan inte beskriva hur bra den här filmen är! Den är otroligt spännande, det är en sådan film där man måste tänka och jag älskar sådana filmer. Jag tror att den här filmen har allt jag vill ha i en film, spänning, mycket tänkande och kärlek. Jag lovar att ingen kommer ångra sig om de ser den här filmen och ni kan väl lova mig att ser den?  


Seven Pounds är en film från 2009 där Will Smith har huvudrollen. Genre: Drama

Handling:
Ben (Will Smith) jobbar som skatteutredare och är djupt deprimerad efter hans frus bortgång. Han har svåra skuldkänslor för de misstag som han begått i det förflutna. Han beslutar sig för att ta sitt liv, men innan han gör det så ser han till att hjälpa sju andra personer som hamnat fel i tillvaron och förändrar deras liv för alltid. Under tiden träffar han Emily, en vacker kvinna med hjärtproblem och blir förälskad. Hans planer blir mer dunkla och svåra att genomföra.”

I början av filmen tänkte jag ”Vilken dryg film!”, jag förstod inget och jag tyckte att den bara var konstigt. Men det klarnade mer och mer och tillslut förstod jag och blev helt förtrollad i den. Jag satt i bussen på väg hem från Luleå och grät kan jag säga! Men den är inte lika bra andra gången som första, fast så är det väl med de flesta filmer.
 

I am Sam, är en Amerikans film från 2001, Sean Penn har huvudrollen. Genre: Drama.

Handling:
”Den utvecklingsstörde mannen Sam (Sean Penn) är en ensamstående far till en dotter, Lucy (Dakota Fanning). Sam är ett stort fan av The Beatles, och med hjälp av dem och sina udda vänner lyckas han uppfostra Lucy. När Lucy fyller sju år, hotas deras familjeliv av socialen p.g.a att Lucys kunskap överstiger Sams. I hopp om att få sin dotter tillbaka så anlitar han en självupptagen och skoningslös advokat, Rita Harrison (Michelle Pfeiffer). Tillsammans försöker de bevisa att allt man behöver är kärlek.”

Ska ni se denna film så säger jag: fram med näsduken! Jag tittade på den igår och tårarna sprutade och jag hade svårt att sluta gråta. Jag blev också arg för man får se hur jäkla orättvist det kan vara! Filmen är underbar och jag tror att alla som har sett den också tycker det. Jag tror att man får en bättre medkänsla och man får nog en annan syn på utvecklingsstörda efter man sett filmen. Alla crybabies ska se den! Allt man behöver är kärlek!


I love you, man
är en Amerikans Komedi från 2009, huvudrollerna har Paul Rudd och Jason Segel.

Handling:
”Peter Klaven (Paul Rudd) är en man utan vänner som går på en serie av manliga dejter för att hitta en bestman till sitt bröllop. När han väl har hittat Sydney (Jason Segel) sätter denna nya vän hans relation med fästmön Zooey på prov.”

Skitrolig film! Skratt, skratt, skratt och skratt! Jag rekommenderar denna film till alla killarna som älskar komedier, även till alla som älskar att skratta. Man får skämmas ett x antal gånger, men det gör filmen bara roligare! Se den och berätta vad ni tycker!







Kommentarer
Postat av: agge

dom verkade jättebra allihopa ju! :D 7 pounds måste jag se :P

2010-01-10 @ 20:00:24
Postat av: toowe

Det måste du!! :D men ett riktigt måste är I am sam! :D

2010-01-10 @ 20:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0