peppar peppar ta i trä

Förra veckan låg jag och tänkte "vad längesen jag var sjuk" och jag glömde säga pepparpeppar... Nu ligger jag i soffan och mår så där halv krasligt. Känns som att jag blivit påkörd av en bil. Men jag lever och jag lär överleva :D Jag känner mig ganska pigg nu men i morse var det inte så jäkla roligt att vara i skolan. Åkte hem efter lunch. C-vitamin, Ipren och halstabletter har varit mina droger idag och det har faktiskt funkat lite. Jag tror att far min har glömt och köpt nyponsoppa som jag såå gärna vill ha nu! :)

Igår fick jag mysa med älskling och fy i tusan som jag saknat den karln! Han är väääärldens sötaste och jag blir tokkär i honom direkt när jag ser honom. Får man knycka mitt hjärta som han gör? Jaaaa! Han får ta så mycket av mitt hjärta som han vill! Älskade Andreas! Jag älskar dig så mycket!

Ska jag lägga ifrån mig datorn och sätta mig med matten en stund till? Det känns som att jag är helt klar med matten och jag orkar verkligen kött mer med den nu. Det ska bli så skönt efter torsdagen för då behöver jag inte gruva mig mer för matten. Då tänker jag släppa det helt, om jag nu klarar ett G. Men det finns inte att jag inte kommer klara det. För jag har inte kämpat i onödan!

Hoppas att jag är piggare i morgon så att jag klarar av att gå till skolan.
Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: SnyggRöven

Toowe tänk på att för mycket Cvitamin stör B12 upptaget. Vitamin B12 är viktig för celldelningen i kroppen och bildning av erytrocyter (röda blodkroppar). Bristen leder till miskat antal erytrocyter (röda blodkroppar) och de som bildas blir onormalt stora. Dessa erytrocyter transporterar syrgas lika effektivt som normala erytrocyter med de är sköra och har kort livstid. De jag vill säga är att de är viktigt att du får i dig B12 och folinsyra (finns i grönsaker) för annars kan du få Anemi (blodbrist). FÖR MYCKET c VITAMIN KAN STÖRA b12 UPPTAGET :p

2010-02-23 @ 20:54:12
Postat av: toowe

O....M...G du är verkligen en omvårdnadstönt!

2010-02-24 @ 08:45:51
Postat av: Mona

Krya på Dig vännen. Kramiz

2010-02-24 @ 16:59:33
Postat av: SnyggRöven

Jag ger dig ju bara tips :) blir du inte glad av dom? =)

2010-02-24 @ 20:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0