En dator till lilla mig

Nu är jag en utvilad flicka som har haft en riktigt mysig helg =)

Fredag:
Kom hem från skolan satt och pluggade en timme och efter det följde jag med pappa för att hämta mamma på jobbet. Kom hem och la mig framför tv:n och väntade på mat. När jag fått min käraste tunnbrörulle och ätit mig proppmät la jag mig på kökssoffan och min gode glade fader sa "Jadu toowe, ska du gå klart gymnasiet?". "Öööh hallå?! Varför ska jag inte göra de? Jag är ju i toppform nu jag!" blev mitt svar och jag fattade inte vad han ville komma farm till. Han går till deras sovrum och jag hör hur han stönar till och lyfter upp något som är tungt. Då klarnar det för mig och när jag ser honom komma med ett stort packet och när jag öppnar det bryter jag ur i glädjetårar. En datorn, en alldeles egen dator. Nu behöver jag aldrig mer anpassa mig efter andra när jag ska sätta mig vid datorn. Antar att pappa kommer lägga ut bilder på mig på facebook när jag är svart under ögonen. Jag har en glad lillebror också för även han fick en dator. Vad hände säger jag bara! Aja, kvällen fortsatte hemma hos Rebecca med henne och Malin. Vi kikade på IDOL och hejade på Erik, han är så överlägsen! Jag blev jätte ledsen för att Rabhi åkte ut eftersom hans röst är speciell och han är så mysig! Han hade gärna fått stanna kvar längre för mig och Eddie hade GÄRNA fått åkt ut. Han sjöng så falskt den här gången att jag satt och skämdes när jag lyssnade på honom. Uscha :) Gick hem vid elva, satt vid datorn en stund och sedan somnade jag djupt =)

Lördag:
Vaknade runt tio, satt framför min underbara dator. Vid ett åkte jag in på E-center med mamma, pappa, Karos, Emilia och Elin. I början gick det bra men man vet ju hur det slutar när man har barn med sig och handlar. Gnäll, gråt, skrik och en moster som nästan blir galen. Haha, men vem har inte varit barn? Även om det var mycket gnäll och gråt så älskar jag mina små älskade systerdöttrar, för de är världens sötaste! När jag kom hem var man trött som fasen i kroppen. Men det dröjde inte länge innan min käraste pojkvän kom hem till mig. Blev en mycket mysig kväll med min ängel :)

Söndag:
Denna dag har jag bara tillbringat framför datorn. Städade Lasses bur och läste kapitlet om utvecklingsstörning en stund. Men annars har jag bara suttit vid datorn, det är väl inget fel med de en söndag tycker jag :)

Ser på klockan att det är dags att göra i ordning sig för kojjan!
Godnatt och sovgott
Toowe Östlin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0